Ofte stilte spørsmål ;
På denne siden finner du svar på de vanligste spørsmålene som kundene våre stiller. Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her, ta gjerne kontakt med oss på post@ment.no
Bestilling og levering
Begynn med å velge kategori for å finne varene du vil ha. Du kan også bruke filter for å snevre inn på en bestemt farge, eller du kan bruke søkefeltet øverst til høyre på siden. For å legge varen i handlekurv trykker du på knappen ‘Legg i handlekurv’.
Når du legger til flere varer i handlekurven vil du se antallet øverst til høyre på siden. For å åpne handlekurven klikker du på knappen ‘Se handlekurv’. Vil du fortsette å handle igjen trykker du på knappen «Fortsett å handle».
Når du er klar til å betale går du videre til kassen. Kontroller at du har riktig antall av hver vare og trykk på knappen ‘til kassen’.
I kassen skriver du inn navn og adresse. Her er det mulig å oppgi en annen leveringsadresse, f.eks dersom du kjøper en gave som skal sendes direkte til mottaker. Så velger du ønsket leverings- og betalingsmåte. Huk av boksen for at du aksepterer vilkår og betingelser, og trykk på knappen «Betal ordre».
Da får du ordrebekreftelsen din og ordrenummeret ditt. Disse opplysningene sendes også til den e-postadressen du har oppgitt.
Vi hjelper deg gjerne! Kontakt oss på post@ment.no eller ring +47 909 32 860 for råd om fargevalg og produktkombinasjoner. Du kan også finne inspirasjon til farger og kombinasjoner i våre Inspirasjonsartikler.
Ja det kan du! Ring oss på +47 909 32 860 eller send oss en mail til post@ment.no så tar vi i mot bestillingen din. Ordren forhåndsbetales før varene sendes.
Leveringstid varierer mellom 1–5 virkedager. Lagerførte produkter pakkes og sendes ut fra vårt lager innen 3 virkedager. Bestillingsvarer produseres fortløpende og sendes vanligvis innen 14 virkedager.
Kontakt oss på post@ment.no eller ring +47 909 32 860 så hjelper vi deg.
Ja det kan du, bare velg riktig leveringsadresse og skriv en beskjed til oss i ordrenotatet hvis du ønsker gaveinnpakning – vi pakker inn gratis og legger ved et kort om du vil.
Ja, kontakt oss så snart som mulig på +47 909 32 860 eller post@ment.no for endringer.
På ordre over kr 1500 er det fri frakt i Norge. Om ordren sendes til et annet land vil frakt komme i tillegg.
Vi bruker Bring og PostNord for levering i Norge. Varene leveres til nærmeste postkontor eller utleveringssted. Utenlandske ordre sendes med DHL.
Ja, velg «klikk og hent» i kassen, så får du en SMS når ordren er klar for henting.
Nei, ordre til adresser utenfor Norge faktureres uten norsk merverdiavgift (MVA).
Ja, du er ansvarlig for å betale MVA i henhold til regelverket i ditt land.
Når du bestiller til en utenlandsk adresse, trekkes norsk MVA automatisk fra i kassen. For mer informasjon om import og avgifter i ditt land anbefaler vi å kontakte de lokale tollmyndighetene.
Gavekort og ønskeliste
Ja, vi tilbyr fysiske gavekort for vår butikk på Fåberg og elektroniske gavekort for nettbutikken.
Først må du registrere brukerkonto og logge inn. Deretter kan du legge til varer i ønskelisten med hjerte-knappen. Du kan lese mer om ønskelister og hvordan du kan dele den med venner og familie her.
Retur og reklamasjon
Vi pakker varene våre godt og opplever sjeldent at leveringer blir knust, men uhell kan dessverre skje. Om du opplever dette så kontakt oss på post@ment.no med bilde av varen, så erstatter vi selvsagt produktet.
Ja, du har 14 dagers angrerett. Send en e-post til post@ment om hva du vil bytte eller returnere. Angreretten gjelder kun ubrukte varer.
Ja, du kan bytte varene til noe annet om du ønsker det.
Materialet vi produserer er knuselig, og kan også få sprekker uten at det nødvendigvis synes med én gang om det får et slag under bruk. Så lenge koppen har vært i bruk er ikke dette noe vi kan ta i reklamasjon.
Produkter og vedlikehold
Ja, alt som er porselen og steingods kan vaskes i oppvaskmaskin. Keramikk (vaser o.l.) bør vaskes for hånd.
Porselenet vårt brennes høyt og er derfor veldig sterkt, men om du skulle være uheldig å miste et produkt, eller slå det bort i noe kan det knuses, dannes sprekker eller gå av biter i overflaten, akkurat som glass. På samme måte som glass vil også porselenet kunne knuse om det blir utsatt for store temperatursvingninger. Om du behandler porselenet ditt forsiktig vil det vare i lang tid. Er du uheldig og knuser et produkt har vi panteordning.
Dette er bare et bevis på at vår produksjon er manuell; Vi blander fargepigmenter og lager våre egne fargeoppskrifter. Det kan det bli små forskjeller i mengde, som igjen kan gi litt forskjell i fargenyansen. Temperaturforskjeller i forhold til hvor i ovnen produktene er plassert, og dette kan påvirke hvordan fargepigmentene i porselenet reagerer. Gjennomfarget porselen kan ha små marmoreringer i fargene.
Uglasert porselen er som ubehandlet treverk, fargen trekker inn i materiale. De aller fleste flekker bør løsne i oppvaskmaskinen. Hvis ikke kan du prøve med klorin eller natron.
Produktene er desinget slik at det er fint å matche ulike farger sammen, og vi har en fargepalett som gir gode kombinasjoner. I middagstallerkenene vil vi holde på de fargene vi har og produsere disse så fremst ikke noe uventet skjer med råvaretilgangen. For de mindre tallerkenene så vil vi kanskje bytte ut noen farger, men vi er alltid påpasselige med at nye farger går fint inn i kolleksjonen. Om du ønsker en utgått farge; send oss en mail til post@ment.no
Ved stabling av tallerkner eller boller kan uglaserte overflater gnisse mot glaserte og forårsake riper. Vi anbefaler å legge noe imellom når produktene stables, f.eks filt, servietter eller lignende.


